Schuldeisers {Het Derde Bedrijf}

SchuldeisersStevenTamar

SchuldeisersKevinTamar

Foto's: Carine Bijlsma

Tragische en bloedstollende eenakter over wraak, schuld en boete.

In een leeg hotel vinden twee mannen elkaar in hun problemen met betrekking tot vrouwen. De oudere man (Steven van Watermeulen) geeft maar al te graag adviezen aan de twintiger (Kevin Hassing) die worstelt met zijn kunstenaarschap en zijn prille huwelijk met Tekla (Tamar van den Dop), een vrouw van in de veertig.

Maar goede raad is duur…In deze fatale seksuele driehoek zijn alle spelers even schuldig, maar desondanks eisen ze hun ‘recht’; over puur egoistische liefde die alleen geeft en neemt uit eigenbelang.

Tekst August Strindberg
Vertaling en regie Theu Boermans
Met Tamar van den Dop, Steven van Watermeulen en Kevin Hassing.

DE PERS OVER SCHULDEISERS

Het Parool  ***
Op hoge hakken, in een diep uitgesneden jurk verleidt ze (Tamar van den Dop); ze sust en troost, lokt uit en plaagt en durft onbeschaamd sensueel te zijn. ... We kunnen extra lang genieten van het geweldige spel van Van den Dop.

De Telegraaf  ***
  Acteur Steven van Watermeulen doet dat in deze voorstelling van het Derde Bedrijf met sardonisch genoegen en komisch effect. ... Tamar van den Dop speelt met een mooie broeierige gelaagdheid.

Noord-Hollands Dagblad
Van begin tot einde spannend…vooral te danken aan Steven van Watermeulen, die de rol van de tot op het bot seksistische Gustav dusdanig weet te vertolken dat  dwars door zijn pedante opvattingen heen het eeuwig onbegrip tussen mannen en vrouwen voelbaar wordt. (…)
 (...) Steven van Watermeulen doet het verhaal zinderen. Hoe onsympathiek Gustav ook is, in handen van Watermeulen krijgt hij een onontkoombaar spanningveld om zich heen.’

NRC ***
…superieure tekstbehandeling Van Watermeulen…Het toneel licht op als Tekla opduikt. Tamar van den Dop speelt haar dichtbij, tastbaar, toegankelijk.’

Theaterkrant (TM) ***
'Van Watermeulen als Gustav is griezelig berekenend, met bijna psychopatische trekjes.
Wanneer Tamar van den Dop, in een jurk met diep decolleté, binnenstapt (…)is zij in de dialoog tussen de mannen al tot mythische proporties verheven. (…) Alleen daarom al is het spannend om naar haar te kijken. Maar meer nog omdat ze ingeleefd speelt maar niet opgaat in de illusie; ze is volkomen ‘aanwezig’, haar energie haast tastbaar.
 

 

 

   
 
Design } GOING & CMS } Masterwebber Home } Sitemap } Contact }