Terug naar overzicht

Funny Soft Happy & The Opposite

Connor Schumacher

(this program is in English, Nederlandse tekst onderaan)

The ultimate fantasy turns into a reality in Funny Soft Happy & The Opposite: life as a jazzmusicaldance experience. If life is the real thing, then this is the final rehearsal. As life rages on Funny Soft Happy & The Opposite offers a way out. Six dancers show a high-intensity training for the brain and the body, helping you build stamina for life.

We need that stamina in a world that seems to turn faster every day and in which human values like care, compassion and attention for each other are under pressure. How do we as individuals relate to each other in such a world? Or to a group? Funny Soft Happy & The Opposite creates together with you a new space in which those questions can be researched; full of rainbows, smoking mirrors and the dazzling expressions of the body.

Thanks to Bob Fosse-musicals, neuroscience and work-out videos from the eighties, these six diverse bodies show you what life could be like when we acknowledge what Funny Soft Happy & The Opposite is about: this life we all are living. Come with us to the very end: an invitation for you to let your hair down, grab a drink, have a thought and do a dance afterwards.

If human life is a performance.
Then we need a human performance practice
To build stamina for life.

– Connor Schumacher

In the press

‘Schumacher (himself acting as a witty master of ceremonies) reanimates the uplifting aerobics exercises from workouts from the eighties into a hilarious, cheerful fitness training.’ – ****, Annette Embrechts, de Volkskrant (2019)

When it comes to polished aesthetics and witty vibes, Connor Schumacher never disappoints.” – Lucia Fernandez Santoro, 2019, Movement Exposed

“In a hyper-penetrant aerobics class, choreographer Connor Schumacher represents the pace and artificiality of our existence. Only in your body you can live and dance, that is training for life. He brings his message the American way, full of irony and bold letters.” – Moos van den Broek, Theaterkrant (2019)

Credits

Concept, choreography: Connor Schumacher

Made in collaboration with and performed by: Mohamed Boujarra, Sandy Ceesay, Courtney May Robertson, Karlijn Roest (cover), Majon van der Schot, Paolo Yao, Jiaman Zhang

Dramaturgy: Maaike Schuurmans

Light design/technical support: Edwin van Steenbergen

Costume design: Noor Mulders (Dragadina)

Music: Animal Collective, Lex Baxter, Chassol, Doon Kanda, Fever Ray, LAMAt Records, Evelyn Ida Morris, Nice as Fuck, Paramore, Raymond Scott, SOPHIE, Susanne Sundfør, Paula Temple, The Acid, The Books, Tina Turner, Tzuing

Publicity materials: Noortje Stortelder

Photography: Anna van Kooij

Production: Stichting ARK, Dansateliers

Financially supported by: Fonds 21, Fonds Podiumkunsten, Prins Bernhard Cultuurfonds, Stichting Zabawas, Gemeente Rotterdam.

SPECIAL TICKET INFO

Because of Corona measures, we can only allow a limited amount of visitors to this program. Tickets are only sold as single tickets or duo tickets, because of the chair set-up. If you would like to sit together, that is only possible per 2, and you’ll have to book a duoticket.

Additional adjustments have been made to make the theater 1,5m proof. Read the full protocol here.

  • Nederlandse tekst

    Je ultieme fantasie wordt werkelijkheid in Funny Soft Happy & The Opposite: het leven als een jazzmusicaldanservaring. Als je het leven serieus neemt, dan is dit de generale repetitie. Terwijl het leven aan ons voorbij flitst, biedt Funny Soft Happy & The Opposite een uitweg. Zes dansers demonstreren een high-intensity training voor lichaam en geest, waarmee je uithoudingsvermogen voor het leven opbouwt.

    Want dat hebben we hard nodig in deze wereld die steeds sneller draait en waarin waarden als zorg, compassie en luisteren naar elkaar onder druk staan. Hoe verhouden wij individuen ons tot elkaar in zo’n wereld? Of tot de groep? Funny Soft Happy & The Opposite bouwt samen met jou een nieuwe ruimte waarin deze vragen gesteld kunnen worden, vol met regenbogen, rookgordijnen en oogverblindende lichamen.

    Met dank aan Bob Fosse-musicals, neurowetenschap en work-outvideo’s uit de jaren ’80, bieden zes uiteenlopende dansers je een glimp van hoe het leven zou kunnen zijn wanneer we toegeven aan dat waar Funny Soft Happy & The Opposite over gaat: dit leven dat we leven. Sluit je aan: voel je vrij om je haar los te gooien, een drankje te doen, een gedachte te delen en achteraf te dansen.

    If human life is a performance
    Then we need a human performance practice
    To build stamina for life

    – Connor Schumacher

    In de pers

    “Schumacher (zelf optredend als geestige ceremoniemeester) reanimeert de opzwepende aerobicsmotoriek uit jarentachtigworkouts tot een hilarische, opgewekte conditietraining.” – ****, Annette Embrechts, de Volkskrant (2019)

    “Als het gaat om een gestileerde esthetiek en geestige energie, stelt Connor Schumacher nooit teleur. Funny Soft Happy & The Opposite houdt het midden tussen een live tutorial en een TV-show, een kleurrijke trip, een talentenjacht, een zelfhulpadvertentie en een eredienst met verborgen regels.” – Lucia Fernandez Santoro, 2019, Movement Exposed

    “In een hyperpenetrante aerobics-les representeert choreograaf Connor Schumacher het tempo en de kunstmatigheid van ons bestaan. Alleen in je lichaam kun je wonen en dansen, dat is het leven trainen. Met Amerikaanse schwung brengt hij zijn boodschap, vol ironie en vet gedrukte letters.” – Moos van den Broek, Theaterkrant (2019)

    Credits

    Concept, choreografie: Connor Schumacher

    Gemaakt in samenwerking met en gedanst door: Mohamed Boujarra, Sandy Ceesay, Courtney May Robertson, Karlijn Roest (cover), Majon van der Schot, Paolo Yao, Jiaman Zhang

    Dramaturgie: Maaike Schuurmans

    Lichtontwerp en techniek: Edwin van Steenbergen

    Kostuumontwerp: Noor Mulders (Dragadina)

    Muziek: Animal Collective, Lex Baxter, Chassol, Doon Kanda, Fever Ray, LAMAt Records, Evelyn Ida Morris, Nice as Fuck, Paramore, Raymond Scott, SOPHIE, Susanne Sundfør, Paula Temple, The Acid, The Books, Tina Turner, Tzuing

    Programmabeeld: Noortje Stortelder

    Scenefotografie: Anna van Kooij

    Productie: Stichting ARK, Dansateliers

    Financieel ondersteund door: Fonds 21, Fonds Podiumkunsten, Prins Bernhard Cultuurfonds, Stichting Zabawas, Gemeente Rotterdam.

    TICKET INFO

    Wegens de coronamaatregelen kunnen wij helaas een beperkt aantal bezoekers toelaten bij dit programma. Kaarten worden alleen verkocht per 1 of 2, om een veilige stoelopstelling te kunnen garanderen. Als je bij elkaar wil zitten, kan dat dus alleen per 2. In dat geval koop je dus een duoticket. Met 2 single tickets kun je niet naast elkaar zitten.

    Er zijn extra maatregelen getroffen om het Compagnietheater 1,5m proof te maken. Lees het hele protocol hier.

  • About Connor Schumacher

    (Nederlandse bio onderaan)

    Connor Schumacher is interested in everything dance was, everything dance has become, and everything dance can be in the future. Because somewhere in there is a key to revolutionary thought. So let’s get moving.

    Connor Schumacher is a dance artist and artistic leader of Stichting ARK, the foundation with which he organizes movement classes and raves and creates performances, with the goal to get people moving. Connor is convinced that the world would be a better place if we would dance every day.

    Last season Connor toured with Funny Soft Happy & The Opposite, that was extremely well received in all theatres where it was performed.  In the past he made o.a. the performances Threesome (2019), OK Future (2017), The Fool (2018) and Boy Oh Boy (2012). Next to this he took part in the European research projects Dancing Museums (2015-2017) and Empowering Dance (2018-2020), in which he searched for new ways of interaction with an audience and the soft skills people can develop through dance.

    Connor studied dance and composition at Purchase Conservatory of Dance in New York, after which he developed himself from 2012 onwards as an independent dance artist at Dansateliers in Rotterdam. In 2019 he was awarded with the Prize of the Dutch Dance Festival, which offered him a production budget of 10.000  euros to invest in his new work Stillness Is A Concept.

    “With his work, Connor Schumacher connects and engages the public more and more. His performances are exciting, seek interaction and show the human dimension, in which a deep connection is leading. This maker is unique in making the audience see dance through a different lens and makes them experience what dance can mean.”- Juryrapport Prijs van de Nederlandse Dansdagen 2019.


    Connor Schumacher is geïnteresseerd in wat dans ooit was, wat dans is en wat dans zou kunnen zijn. Daarbinnen ziet hij ruimte voor een revolutionair idee. Dus laten we vooral bewegen.

    Connor Schumacher is danskunstenaar en artistiek leider van Stichting ARK, waarmee hij raves, movement classes en voorstellingen produceert, met als doel om mensen in beweging te zetten. Het is zijn diepe overtuiging dat onze maatschappij beter af zou zijn wanneer we elke dag zouden dansen.

    Je kunt Connor kennen van zijn voorstelling Funny Soft Happy & The Opposite, waarmee hij  in seizoen 2019-2020 de Nederlandse theaters op zijn kop zette. Ook maakte hij de voorstellingen Threesome (2019), OK Future (2017), The Fool (2018) en Boy Oh Boy (2012). Daarnaast nam hij deel aan de Europese onderzoeksprojecten Dancing Museums (2015-2017) en Empowering Dance (2018-2020), waarin hij nieuwe manieren van interactie met publiek en het effect van dans op mensen onderzocht.

    Connor studeerde dans en compositie aan het Purchase Conservatory of Dance in New York, waarna hij zich sinds 2012 als onafhankelijk danskunstenaar heeft ontwikkeld onder de vleugels van Dansateliers in Rotterdam. In 2019 kreeg hij de Prijs van de Nederlandse Dansdagen toegekend, waarmee hij een productiebudget van 10.000 euro won om zijn nieuwe werk Stillness Is A Concept te kunnen maken.

    “Connor Schumacher zoekt in het werk steeds meer contact met het publiek. De voorstellingen zijn spannend, zoeken interactie en tonen de menselijke maat, waarin de diepe connectie leidend is. Deze maker weet als geen ander het publiek met een andere bril te laten kijken naar dans en laat het publiek doorvoelen wat dans kan betekenen.” – Juryrapport Prijs van de Nederlandse Dansdagen 2019

Dit programma heeft al plaatsgevonden